Succé för vänsterns flört med nationaldagsfirare i Plantis

IMG_4780-150x150[1]

En strid ström av glada besökare kom förbi vårt bord och deltog i flörtandet. Det hela gick ut på att varje person fick tycka till om sex olika frågor och med en flörtkula visa vilken eller vilka frågor de anser att vi skall satsa på att driva i kommunfullmäktige.

Resultatet av omröstningen föll sig så att det blev oerhört jämnt mellan; Lyft skolan, Gratis buss och Satsningar på Äldreomsorgen. Av dessa tre frågor kommer nu vänsterpartiets fullmäktigegrupp att författa motioner och vi hoppas på att få övriga politiska partier i fullmäktige att rösta positivt till det som nationaldagsfirarna utsett som viktigt för Falköping att satsa på.

Som god fyra i vår omröstning hamnade 30 timmars fri barnomsorg för föräldralediga och arbetslösa. På femte plats hamnade satsningen på fler lägenheter och inte många av besökarna ansåg att sänkt skatt är något som bör prioriteras. Uppskattningsvis deltog 250 personer i flörtandet. Något som Vänsterpartiet ser som positivt och kärleksfullt.

Dela den här sidan: