1 Maj

Kamrater!

1 maj står för dörren. Det är viktigare än någonsin att vi visar var vi står och vad vi tycker, att vi visar att vänsterrörelsen står stark.

Vi träffas vid partilokalen (Dotorpsgatan 56A) kl 12.00 för gemensam färd till Skövde. För den som tar sig till Skövde på annat sätt eller från annan utgångspunkt så är det samling vid Helenaskolan kl 13.00.

Demonstrationståget går till Helensparken där det från ca 13.30 blir tal och musik. Huvudtalare i år är Jens Holm, Helle Malmborg står för musiken. Distriktet bjuder på vegetarisk korv och fika.

På kvällen blir det i sedvanlig ordning proggkväll på Wokstugan. Från klockan 17.00 är alla välkomna dit. Helle Malmborg och Odengatan 1b spelar, mat och dryck finns att köpa och massor av trevligt vänsterfolk finns att umgås med. Kan det bli bättre?! Fri entré, ta med dina vänner och kom!

Vill man förbereda sig på bästa sätt kan man komma till stora torget nu på lördag (29 april) kl 11-14 och tillverka ett alldeles eget 1 maj-plakat, material finns på plats. Kan man inte komma med på 1 maj så tar vi med oss ditt plakat i demonstrationståget. Självklart kan man komma förbi och bara prata bort en stund också, om det är så att man vill träffa oss.

Väl mött!

Styrelsen Vänsterpartiet Falköping