SUCCE för Musik i Plantis

Såhär dagen efter är vi mycket stola medarrangörer av Musik i Plantis. Solen stundtals gassade från en klarblå himmel och kvällen blev en sådan där magisk sommarkväll som vi då och då får uppleva under den svenska sommaren. Kvällen inleddes av intervju med vår listetta till kommunfullmäktige – Inger Lilja – och fortlöpte med en ösig spelning av ”tjejpunkbandet” Browsing Collection. Efter dessa så höll vår listetta Inger ett mycket bra tal om hur samhället skulle se ut om vi tog bort kulturen eller om vi inte satsar på den. Talet fick många glädjerop och mycket applåder. Efter hennes tal spelade Mo Brodén sina progglåtar och en och annan cover innan allas vår Stefan Sundström äntrade scenen och rev av sina låtar. Argt, förbannat, raskt och magiskt sagolikt.
Efter signerade han sina skivor och tog sig verkligen tid att prata med de som stod i den långa kön och väntade på att få just sitt nyinköpta skivexemplar signerat.
Vårt evenemang lockade drygt 700 personer till Plantis och under kvällen möttes vi av idel glada leenden och ryggdunkar och idag känner vi oss mycket nöjda som arrangörer tillsammans med Miljöpartiet i Falköping. Vi vågar nästan lova att det blir en repris nästkommande år – just bara för att det är så fantastiskt att kunna erbjuda människor högklassig gratis kultur. Tack alla ni som kom! Tack alla ni som bidrog på ett eller annat sätt som gjorde att denna kväll blir en underbar sommarkväll vi sent skall glömma.

Dela den här sidan: